KARDEŞİM MANTI - EMİRGAN


Uzun süredir anneannemden ayrı olduğumdan bitmez tükenmez bir mantı arayışına girdim. Yediğim mantıların hiçbiri beni yeterince tatmin etmiyor; birinin etini, birinin sosunu, birinin de yoğurdunu beğenmiyordum. En son, internette yaptığım araştırmalar sonucu, Emirgan'daki Kardeşim Mantı'yı denemeye karar verdim.
Yeri, Emirgan'daki Çınaraltı durağının arkası. Otobüsten iner inmez birkaç adımda ulaşabilirsiniz. Mekanın içini süsleyen, fotoğraflar, kasetler ve diğer bir çok eşya ile nostaljik bir hava verilmiş. Bu yüzden içeri girdiğiniz anda ''evde'' hissediyorsunuz.


Biz biraz ölü bir saatte gittiğimiz için içerisi çok kalabalık değildi. İşletmecinin söylediğine göre yoğun olduğu saatler sürekli değişiyormuş.
Havanın güzel olmasından istifade ederek dışarıya oturduk. Çok aç olduğumuz için seveceğimize emin olduğumuz bir mantı türü seçerek maceralara girişmek istemedik. Bu yüzden klasik mantı istedik. Mantılar hakkında yorumumu söylemeden önce çatal bıçakların geldiği servis takımına ne kadar bayıldığımı söylemek istiyorum. Kars'ta da bu şekilde servis açmışlardı ve o zamandan beri kumaşlardan dikilmiş, el yapımı olduğu belli olan servis takımları dikkatimi çekiyor.


Mantılarla beraber bir de lahana turşusu geldi ve ev turşusu olması beni bin kat daha da mutlu etti. Yanında bir de bir kavanozun içinde ceviz ve kurutulmuş yoğurt (keş deniyormuş) geldi. Bunu da mantının üzerine dökebiliyormuşuz isteğe bağlı bir şekilde. Mantının tadı da gerçekten muhteşemdi. Özellikle yoğurduna bayıldım, belki de ev yoğurdu tadına çok yakın olduğu içindir.
Genel anlamda beni gerçekten yerken tatmin etti. Bir dahakine daha kalabalık bir grupla gelip diğer mantı çeşitlerinden ve yemeklerinden de denemek istiyorum. İki Adanalı olarak mekandan mutlu ve karnı doymuş olarak ayrıldık. Anneannemin eline en yakın bulduğum mantıcı şu anlık burası sanırım. (Tabii hiçbir yemek onun yaptıkları kadar zevk vermez.) Eğer yolunuz düşerse ve canınız evde mantı yiyormuş gibi hissetmek istiyorsa kesinlikle gelmenizi tavsiye ederim.


Yorumlar

Popüler Yayınlar