THE LEGEND OF KORRA

9 yıl önce AVATAR: Son Hava Bükücü'nün çıkmasının ardından Avatar hayranlığının bitmek bilmemesiyle beraber The Legend of Korra yayınlanmaya başlamıştı. Sanırım çıktığı andan itibaren final yapılmasını ve bu yazıyı yazmayı bekliyordum. Bu yüzden arkanıza yaslanın ve spoilera hazır olun.
KORRA'YA GENEL BAKIŞ:
Dizi ilk çıktığından beri beni ekrana kilitleyen 2 şey vardı. 
1. Korra'nın mıymıntı kız ayaklarına yatmayıp kızların da güçlü olabileceğini kanıtlaması.
2. Son Hava Bükücü final verdikten sonra hikayenin bitmediğini ve sonrasında neler olduğunu anlatmaları.
Bu iki madde sayesinde ''Korra çok kötü, Aang daha iyiydi'' diyenlere karşı bir savunmam vardı. 
Mesela Team Avatar'ın yaşlanmış hallerini görmek bir yana Iroh'un bilge sözlerini tekrardan duymak tebessüm etmemi sağlamıştı.
Ama her şeyde olduğu gibi bu dizide de  ''olmasını istediğim ya da eksiklik olarak nitelendirilebilinecek'' şeyler vardı. Örnek verecek olursak, konuda bir bütünlük yoktu. 1.sezon farklı bir şeyi anlatırken 2. sezonda bambaşka bir şeye geçilmişti. Böyle olunca ilk bölümler çok da eğlenceli olmuyordu. Zaten dizinin tadı 3.sezonda Korra'nın tekerlekli sandalyeyle hayatına devam etmek zorunda kalması ile çıkmaya başladı. Böylelikle hem seyirci heyecanlandı hem de kahramanların da insan olduğu tekrar hatırlatıldı. 
Bunun yanı sıra Avatar Aang döneminden kesitler gösterilip bazı soruların yarım yamalak kalması ise yönetmenin kısaca ''senaryoyu yazamadım o da sizin hayal gücünüze kalsın'' deme şekliydi. (Sayesinde hala Zuko'nun annesine ne olduğunu anlayamadık)
Serinin devamında ise büyük bir savaş olsun ve eski team avatar ve yeni team avatarın birleşsin ve düşmanlara karşı koysun isterdim. Katara, Zuko ve Toph'u bir arada ve savaşırken görmek çok güzel olurdu :'(
FİNAL BÖLÜMÜ:
3.sezondan sonra uzun bir süre Korra'nın kendini toparlamasını bekledikten sonra açıkçası gözümdeki o ''milleti çekip toparlayan gerçek bir lider, hiçbir şekilde yılmayan kişilik'' izlenimi tamamiyle kaybolmuştu. Artık Tenzin'i hikayenin başkahramanı olarak görmeye başlayacaktım. Neyseki Korra kendine çekidüzen verdi ve sonunda düzgün savaş-dövüş sahneleri görebildik. 
Finalin gözden kaçmaz ve unutulmaz ögeleri olarak şunları sıralamak istiyorum:
  • Julie'nin evlenme teklifi alması.
  • Mako'nun yıldırım bükmesi (en son Azula ve Zuko'nun savaşında görmüştük anılarım canlandı)
  • Asami'nin babasının ölmesi.
  • Korra'nın Kuvira'yı korumak için ona kalkan olması
  • Düğünde her milleti temsil eden şık kıyafetler (cosplayer olsam Korra'nın düğün kıyafetini yapardım ama nerede o yetenek.)
  • Son olarak da Korrasami'yi(Korra-Asami) destekleyenlerin kazanması-ki bu bende büyük bir şok dalgası yarattı.(ATLA'daki gibi Makorra ile son yapacaklarına o kadar emindim ki.) Bu şokun üstüne Twitter'da gezerken de gördüğüm bir tweet tüm gün boyunca durduğum yerde gülmeme neden oldu: 
''Yalan söylememişler. Günün sonunda kahraman, kızı kapıyor.''
Şöyle bir haberlere baktığımda şaşırmakta yalnız olmadığımı da anladım. Bir başlıkta 'bu diziden sonra çocuk kanalları aynı olmayacak yazıyordu'. Makaleyi biraz incelediğimde dizinin yapımcılarının dil,din,ırk ve cinsiyet yönünden bir kaç mesaj vermeye çalıştığı hakkında eleştiriler yazılmıştı. Bunlara örnek olarak Korra'nın tam bir beyaz olmadığı ve Japonya'da Sailor Moon'dan sonra Amerika'da da Korra ile bayan ilişkilerine dikkat çekildiği vurgulanmıştı. 
Ne kadar halkı bilgilendirmek için yazılmış bir makale olsa da güzel bir şeyin tadını kaçırıp eğlence boyutundan siyasi-sosyal boyuta geçirdiklerinde yapılan muhabbetten zevk almamaya başlıyorum. Saçmalamayı bırakın artık. Filmler sizin doğru saydığınız şeyleri içermek zorunda değil. Hayal gücünü eleştiremezsiniz.

Kim ne derse desin muhteşem bir seri izledik. Yeni bir Team Avatar görene kadar hoşçakalın.


Yorumlar

  1. YAZININ HER PARÇASINI BAŞIMLA ONAYLAYARAK OKUDUM VE DÜN GECEDEN BERİ DEVAM EDEN KALP ÇARPINTIM TEKRAR BAŞLADI. (CAPS LOCK'DAN ÇIKAMAMA NEDENİM.) VE UYANIR UYANMAZ PANELİMDE BİR GÜZEL AVATAR YAZISI DAHA GÖRMEK ÇOK İYİ OLDU.
    (Tamam, biraz da olsa, sakinleşebildim.)
    Seri hakkındaki tüm yorumlarına katılıyorum - blogumdan da anlayabileceğin gibi maalesef Makorra hariç. :D Neyse, o konuya detaylıca değineceğim zaten. Adam gibi bir yazı yazmam lazım benim de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahahah teşekkür ederim ben de az önce yazını okuyordum :D
      Makorra hakkında da ATLA'yı Katara ile bitirdikleri için LOK'u da Korra ve Mako ile bitirirler demiştim ama böyle güzel ve eşsiz bir seriden herkesin beklediğini ummak gibi bir saçmalık yaptığım için yazık bana :D

      Sil
    2. Bunu açıklayan tek şey o söz sanırım: "Avatar always get the girl." :D

      Sil
    3. Hahahhah kesinliklee :D

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar