İLK RULOM #ANALOGFOTOĞRAF

Bir gün babama bir fotoğraf makinesinin fotoğrafını gösterip çok estetik durmuyor mu dedim. O da bana dönüp, bizde bu makineden var dedi. Bahsettiği makine kendisi üniversitedeyken harçlıklarını biriktirip almış olduğu ancak bundan 20 yıl önce çektiği fotoğrafların hepsi yandığı için sitem edip dijitale geçme kararı aldığından beri bir köşede yeniden çalışmayı bekler halde duran makinedir. Bu da yirmi yıl sonra bana nasip oldu.
Adana'da artık fotoğraf banyosu yapan çok az yer kaldığından (sadece 1 tane bulabildik) ilk 36'lık rulomu almam çok zor oldu. Ruloyu aldıktan sonra birkaç basit fotoğraf dersi ve taktikleri alıp rulonun yarısını Adana'da yarısını da İstanbul'da kullanarak bitirdim. 
Bu süreç boyunca telefondan çektiğim fotoğrafın azaldığını fark ettim. Artık gördüğüm her şeye basmıyordum.
Işık ve fotoğraf makinesinin çalışma prensiplerine daha farklı bir bakış açısı geliştirdim.
Sabretmeyi öğrendiğim gibi her seferinde de bunu daha çok pekiştirdim. En sonunda da fotoğrafları gördüğümdeki heyecan ile de bu işi gerçekten seveceğimi düşünüyorum.
Çektiğim analog/ telefon fotoğraflarını instagramda toplamaya karar verdim. Linki: https://www.instagram.com/recuerdosdelazahar/
VSCO linki: https://vsco.co/recuerdosdelazahar/images/1
Aynı zamanda her rulo bitirdiğimde de buraya sevdiğim pozları yüklemek istiyorum. Umarım beğenirsiniz.

Gülhane


Adana Turunçlar




Adana Sevgi Adası


Yorumlar

Popüler Yayınlar