KARS'TA NEREDE NE YENİR?

Kars kültürüyle, tarihi eserleri ve doğasıyla gerçekten büyüleyici bir şehir. Ancak bir Adanalı olarak yemeklerinin de çok ayrı bir büyüleyiciliği olduğunu söylemeliyim. Hani bazı yemekler açken çok güzel gelir ama tokken o kadar da etkilemez ya. İşte bu toku da açı da aynı derecede etkiliyor.
Peki bu güzel yemekleri nerede bulacağız derseniz, size '' Hanımeli Kars Mutfağı'' nı öneririm.


HANIMELİ KARS MUTFAĞI
Bu işletmenin sahibi Dilek Hanım, gerçekten çok çalışkan, azimli ve güler yüzlü bir insan. Gittiğinizde mutlaka görürsünüz. Kendisi gibi çalışanları da aynı azim ve güler yüzlülükle size yardımcı oluyorlar. Akşam vakti gruplara ayrıldığı için rezervasyon yaptırıp gitmenizi öneririm veya bizim gibi öğle vaktinde gidip rahat rahat yemeğinizi yiyebilirsiniz.
Çalışanların neredeyse hepsi kadın. Yemeklerden kırmızı biberine kadar kadınların emeğini görüyorsunuz. Ben özellikle servis takımlarına bayıldım.


Mekan gayet geniş ve içerinin dekorasyonu yapılırken kültürel değerlere sahip çıkıldığı anlaşılıyor.
Biz dört kişi olduğumuz için ismi farklı olan her yemekten teker teker tatmaya karar verdik. O yüzden birkaç yemekten birer porsiyon söyledik.

PİTİ
Piti önce toprak kapta geliyor ve parça parça tabağın ortasına konulmuş yufka tarzı ekmeklerin üzerine dökülüyor.

Hengel o kadar güzel bir yemek ki saatlerdir nasıl övebilirim diye düşünüyorum. Düşünedurayım.
Yemekler dışında ben tatlı sever biri olarak tatlılarına da bayıldım. Hiç ağır değiller o yüzden tereddüt etmeden deneyin derim.
UMACI HELVASI

GAFİL GONAH
 Gafil Gonah bu sanırım benim en beğendiğim tatlı olmuş olabilir. Kendisini tatlı yapan tek şey ballı olması onun dışında baharatlarla süslenmiş. Tadına doyum olmuyor.

KAZ EVİ

Kaz evindeki yemeklerden ziyade akşamki gösterilerini övmek istiyorum çünkü diğer yemekler kadar değişik değildi benim için. Akşam Kafkas Dansı Gösterisi izledik ve ilk defa izleyen biri olarak ağzım açık bir şekilde izledim. Bizim Akdeniz danslarına çok alıştığımdan sanırım bu kadar sert ve güçlü hareketleri olan bir dans beklemiyordum. Mutlaka kaçırmayın derim.


Daha fazlası için:

Yorumlar

Popüler Yayınlar