DOĞU EKSPRESİ YOLCULUĞU

22 Ocak Salı 17.00
Saat tam 17.00’da Ankara Garı’na geldik. Eşyalarımızı arabadan indirdikten sonra parktaki görevlinin yardımıyla arabamızı üç gün boyunca bırakacağımız yere park ettik. Sonra garın içine girip trenimize bindik ve eşyalarımızı yerleştirmeye başladık. Kompartımanımız 2 kişilik ranzalı. İçeride lavabo, buzdolabı, eşyalarımız koymamız için büyükçe bir dolap ve askı bulunuyor. Çarşaflar temizce serilmiş, her şey gayet konforlu görünüyor. Her vagonda bir alaturka, bir de alafranga ortak kullanım tuvalet var.
Tren saat 18.00’da Ankara’dan Kars’a olan yolculuğu için yavaş yavaş hareket ediyor. Biz de Doğu Ekspresi geleneklerinden birini yerine getirip camı yılbaşı ışıklarıyla süsülüyoruz.

Akşam yemeği için getirdiğimiz sarmalardan biraz atıştırıyoruz.  Sonrasında biraz sohbet,biraz da kitap okumayla zamanımızı geçirip yataklarımıza geçiyoruz ve dışarıyı izleyerek güzel bir uykuya dalıyoruz.

23 Ocak Çarşamba 10.00
Sabah kalkınca ilk iş kahvaltı yapmak oluyor. Biz yanımızda kahvaltılık malzeme getirmiştik, ancak trenin yemekli vagon bölümünde kahvaltılık satılıyor. Oradan da yararlanabilirsiniz. Kahvaltınızı doya doya yapın çünkü tren Erzincan’a geldi mi Erzurum’dan teslim almak için Cağ Kebabı siparişi veriyoruz.

Erzurum’a varana kadar da saat 2’yi buluyor ve bu süre zarfında acıkmamak elde değil. Eğer kebap yemek istemiyorsanız yine yemekli vagondan yemek çeşitlerine göz atabilirsiniz.
Peki 26 saatlik yolculuk boyunca zamanımı nasıl geçiririm diye sorarsanız: insanlarla kaynaşarak! Oturup sohbet muhabbet etmenin yanında aynı zamanda eğlenceli videolar klipler çekerek güzel anılar oluşturabilirsiniz. Video fikirleri için doğu ekspresinin instagram sayfasını incelemenizi tavsiye ederim.
20.00
Trenden akşam saat sekiz civarı Kars’a iniyoruz. Bizi araba kiralayacağımız firma karşılayıp ofislerine götürüyor. Evrakları tamamlayıp arabayı teslim aldığımız gibi otelimize gidiyoruz, sıcak bir duştan sonra ertesi günün ne getireceğini heyecanla düşünerek uyumaya çalışıyoruz.
Biz Kars’ta iki gece kaldık. Ancak tren akşam geç geldiği ve sabah erken kalktığı için sadece bir günümüzü gezmeye ayırabildik. Fakat bu gezimizi dolu dolu yaptığımızı söylemek isterim.

Eğer siz de Kars 1 günde nasıl gezilir diye merak ediyorsanız bu linke:

Neler yenmeli diye merak ediyorsanız bu linke tıklayın: KARSTA NE YENİR?
Nereler gezilmeli diye merak ediyorsanız da bu linke tıklayın: KARS'TA GEZİLECEK YERLER