TÜRKİYE'NİN EN BÜYÜK MÜZESİ: ADANA ARKEOLOJİ MÜZESİ

Bugün yaklaşmakta olan sınavımın stresiyle evde otururken dışarı çıkıp bir şeyler yapmamın zamanı gelmiş diye düşündüm ve Adana'da yeni açılan müzeye gitmeye karar verdim.
Yalnız şöyle bir sorun var. Müze açıldı açılmasına da internetteki haberlerde açıldığının dışında saatleri ne zamandır, bu müze nerededir gibi ayrıntılar yok.
Ben size hemen söyleyeyim müzemiz Adana Acıbadem Hastanesi'nin hemen karşısında. Saat sabah 9 gibi açılıyor ve Türkiye'nin alan bakımından en büyük müzesi olma özelliğine sahip.
İçeride; çıkarılan tarih eserler, sinema, çocuk eğitim alanı, mozaik bölümü, cafe gibi yerler var. Ancak bunlardan sadece kazıda çıkan eserler bölümü ziyarete açık. Diğer bölümler tadilat aşamasından daha çıkamamış. Tadilat bitince gitmeye fırsatım olursa yazının devamına o bölümleri de eklerim.

Müzeye ilk girdiğimizde müzenin kronolojik sıraya göre sıralanmış bir tablosu var. Milattan önceki ve sonraki bölümlere ayırmışlar. Temayı çok güzel tasarlamışlar. Hem İngilizce hem de Türkçe olarak açıklamaları var ve gayet sıkmadan bilgilendirme yapılmış. Resimlerle de desteklenmiş. Eski müzeyle karşılaştırırsak bu müzenin daha geniş olmasından ve eserlerin etrafa düzenli bir şekilde yayılmış olmasından dolayı normalde bakmadan geçip gideceğiniz eserler daha ilgi çekici geliyor.
Hititli Fırtına Tanrısı Tarhunda

Uzun lafın kısası eğer bir gün olur da Adana'ya yolunuz düşer ve benim gibi Arkeoloji müzelerini seviyorsanız sizi hayal kırıklığına uğratmayacak bir müze olduğunu söylemeliyim.




Yorumlar

Popüler Yayınlar